Verhalen maken

Elke organisatie is een verhaal van mensen

Verhalen

  • helpen ons om dingen te begrijpen,
  • raken onze emoties,
  • prikkelen onze verbeelding,
  • blijven hangen in onze gedachten,
  • worden makkelijk doorverteld.

Mensen houden van verhalen. Ze zijn ideaal om een boodschap te laten beklijven. Denk aan het verhaal van Roodkapje, dat generaties lang in vele streken een belangrijke betekenis had.

 

5 stappen om uw verhaal vorm te geven

  1. Overleg / brainstorm / verkenning
    • We zoeken de absolute kern van uw boodschap.
    • Dat kan ook met inspraak van medewerkers, eventueel klanten.
  2. Analyse van het publiek
    • Voor wie is de boodschap bestemd?
    • Hoe kijken deze mensen naar de organisatie/naar zichzelf?
  3. Uitwerking van een gepast verhaal
    • Met inbreng van de aangebrachte elementen
    • Beeldend, uniek, positief
  4. Uitvoering en productie
    • In de stijl en vorm die aansluiten bij het doel en de situatie
    • Een mooi en kwalitatief eindresultaat met waardevolle uitstraling
  5. Verspreiding
    • U verrast uw publiek op het juiste moment met een uniek en betekenisvol cadeau
      dat gekoesterd en gedeeld wordt.

shutterstock_140364460Waarvoor kunt u verhalen inzetten?