Maak het verschil

Uw toekomst ligt in hun handen

Menselijk kapitaal en gezonde lange-termijnrelaties zijn de beste garantie voor de toekomst van elke organisatie. Zijn uw medewerkers, uw klanten of andere relaties mee met waar u voor staat en wat u wilt betekenen in de wereld van vandaag en morgen? Staat u aan hun kant? Hoe pakt u het aan om hen dat te laten zien, of – beter nog – voelen?

Volgens Dan Roam (The Back of the Napkin) zijn er 3 niveaus van waarheid:

Schermafbeelding 2014-08-25 om 21.19.08

  1. Feiten en cijfers zijn wat ze zijn, voor iedereen.
  2. Elk van ons interpreteert informatie op zijn manier. Nieuwe informatie zet ons weer aan het denken.
  3. Het diepst liggen onze overtuigingen, waarden en principes. Die veranderen zelden.

Niet onze ratio, maar onze gevoelens bepalen onze keuzes. Als mensen geloven dat ze waarden met u delen, vergroot uw maatschappelijk draagvlak. Is voor stakeholders de relatie van harte, dan maakt u voor hen het verschil.

Hoe kunt u verhalen inzetten?

  • Breng medewerkers en klanten terug naar het ontstaan van de organisatie, de mensen en hun dromen.
  • Gebruik (helden)verhalen van werknemers en klanten om anderen te inspireren.
  • Toon medewerkers hoe belangrijk ze zijn in een verhaal dat ze kunnen delen met familie en vrienden.
  • Help medewerkers op een ludieke wijze om voorschriften en gewenst gedrag te onthouden.
  • Verpak een corporate value in een origineel verhaal en verras er uw klanten mee.
  • Motiveer mensen om deel te nemen aan een doelgerichte actie.

shutterstock_257068648Cupico zorgt dat uw verhaal er ligt.

Chris Sterkens
0478 78 89 90
chris@cupico.be